fredag 18 april 2014

Endometrios och ivf

Efter diagnosen med endometrios - vad händer då? Hur balanserar man livet mellan ständig smärta och viljan att vara "normal"? Går det att leva ett gott liv med endometrios?

Jag fick diagnosen endometrios 2010 och vill dela med mig av mina erfarenheter. Mitt mål är att må så bra som möjligt utifrån min kropps förutsättningar. Men det är något som saknas - ett barn.

I höstas försökte vi få barn på naturlig väg vilket resulterade i att jag hamnade i mitt värsta smärtskov hittills. Vi är nu i början av vårt första ivf-försök.

Jag skriver om vad jag har lärt mig av att leva med endometrios, hur man kan hantera vardagen trots sjukdomen och om vår ivf-resa.

Besök gärna min blogg på efterendometrios.blogspot.com

En stor lyckönskningar till alla er som kämpar som vi!

/Hedwig


Inga kommentarer: